
Vernieuwing als strategie: zo blijf je succesvol als horeca-ondernemer
Ken je dat? Gasten die om 13:00 uur binnenkomen en vragen of ze nog kunnen ontbijten? Of klanten die 's avonds laat liever een gerecht van de lunchkaart bestellen? Mensen eten steeds vaker buiten de traditionele etenstijden om. Ze volgen liever hun eigen ritme.
Inspelen op veranderende eetgewoonten is een van de manieren om bij te blijven met de laatste trends. Bied jouw gasten bijvoorbeeld de hele dag door ontbijtopties aan of introduceer een All day Dining concept.
Daarnaast is het belangrijk om slim om te gaan met andere uitdagingen, zoals hogere kosten of personeelstekorten. Restaurants gebruiken daar steeds vaker handige technologie voor. Meer over weten? Lees gauw verder en maak jouw zaak klaar voor de toekomst.
Innovatief met je menu
Blijf concurrerend door innovatief te zijn met je menu. Introduceer bijvoorbeeld Limited Time Offers. Dat zijn tijdelijke gerechten op je menu. Hiermee maak je gasten nieuwsgierig en moedig je ze aan om vaker bij je te komen eten. Denk bijvoorbeeld aan seizoensgebonden specialiteiten of unieke combinaties die je maar voor een korte periode aanbiedt.
Verzorgde je nog geen afhaal- of bezorggerechten? Dit kan een mooie toevoeging zijn op je omzet. Kies daarbij voor geschikte producten die lang genoeg kwaliteit behouden, zoals onze SuperCrunch friet. Deze friet blijft langer knapperig, wat perfect is voor afhaal- en bezorgbestellingen.
Efficiënte keukenprocessen
Kies voor producten die snel en eenvoudig te bereiden zijn. Zo bespaar je kostbare tijd in de keuken. Denk bijvoorbeeld aan de aardappelpuree of de gratins van Aviko. Die gerechten zijn bewerkelijk en tijdrovend om te maken, dus heb je minder personeel of tijd? Dan kunnen deze producten een uitkomst zijn, zonder in te leveren op smaak en kwaliteit.
Door tijd te besparen in de keuken heb je meer ruimte voor nieuwe ideeën. Je kunt nieuwe gerechten bedenken, spelen met seizoensproducten of je bekende gerechten nog beter maken. Je hoeft niet alles zelf te maken om vernieuwend te zijn. Met Aviko-producten als stevige basis kun je je aandacht geven aan wat jouw zaak speciaal maakt. Zo verras je je gasten steeds opnieuw en blijven ze graag terugkomen!
Artificial Intelligence (AI) in restaurants
AI of andere toepassingen van technologie in de horeca? Jazeker, het gebruik van AI in restaurants wordt populairder. Van reserveringssystemen tot digitale menukaarten en slimme keukenapparatuur - de mogelijkheden zijn eindeloos. Gebruik AI bijvoorbeeld voor het omschrijven van je gerecht op je menu. Dit kan je helpen om je menu aantrekkelijker te presenteren en efficiënter te werken.
Ook voor personeelsplanning en voorraadbeheer kan technologie je helpen. Gebruik een AI-tool als Dyflexis om op tijd je personeel in te plannen. En met een tool als Horeco voorkom je verspilling en bespaar je op kosten.
Wil je meer weten over hoe je jouw zaak kunt laten groeien in deze uitdagende tijden? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief met de nieuwste trends en tips! Speciaal voor professionals in food, maandelijks in je mailbox.