“Mijn gasten grappen vaak: ‘De menukaart is veel te uitgebreid.’ Het lukt ze nauwelijks om een keuze te maken”, lacht eigenaresse Zhenjie Lin Chang (39) van Eethuis & Snackbar Charlie in Emmen. “Van burgers en wraps tot salades en patatspecialiteiten of gewoon friet met een snack, ik wil gasten zoveel mogelijk keuze bieden.” Hoe Zhenjie haar specialiteiten aanprijst? “Gewoon via mond-tot-mondreclame. Mijn gasten vertellen het zelf aan hun vrienden en in de zaak begin ik erover als er om advies wordt gevraagd.”
Lees meerNa 45 jaar alleen maar werken, moesten ook Vincent en Helma Gasseling door corona verplicht de deuren van hun Snack Plus in Doetinchem sluiten. Een zwart gat waar Vincent achteraf het positieve van inziet. “We hebben ons hoofd leeggemaakt, leuke dingen gedaan en veel geklust. Er is meer dan de zaak. Sinds de heropening zijn we niet zeven, maar vijf dagen per week geopend. Wij zijn uitgerust en kunnen samen de halve wereld weer aan.” En die frisse nieuwe start leidde ook tot een upgrade van de menukaart met ‘nieuwe stijl frites’.
Lees meerHet is de laatste jaren steeds moeilijker geworden om je publiek op Facebook te bereiken met organische (niet-betaalde) posts. Als cafetaria is het dus slim om aan de slag te gaan met Facebook adverteren (Facebook ads). Weet je niet waar te beginnen? We geven je 5 tips om je op weg te helpen.
Lees meerAls cafetariahouder heb je natuurlijk het liefst live contact met je gasten. Toch kun je niet meer om social media heen. Het is de plek om in gesprek te blijven met je vaste gasten en een mooi uithangbord voor nieuwe gasten. Het is dus belangrijk dat jouw socialmediakanalen er tiptop uitzien. Wij serveren 5 tips.
Lees meerDe winnaars van onze winactie 'Win een maand lang gratis Aviko friet' zijn bekend.
Lees meerWie eten bestelt in een cafetaria moet vaak even geduld hebben voordat zijn bestelling klaar is of voordat hij kan betalen. Dat biedt mogelijkheden voor upselling. Wij geven 5 tips voor hoe je winst uit de wachttijd kunt halen.
Lees meerLoaded fries zijn hot. Mooi gebakken friet met een royale topping van vlees, vis of vega, een rijke saus en (soms) met gesmolten kaas vormen samen een ultiem verwenmoment. En het leuke is, je kunt er eindeloos mee variëren. Check onze inspiratie in 5 wereldse gerechten.
Lees meerDe bouw van de nieuwe fabriek van Aviko in België is gestart. Daarnaast kondigt het bedrijf aan fors te willen groeien in het noordoosten van Nederland. Deze ambities sluiten aan op een groeiende markt.
Lees meerDoor de coronacrisis zijn er bergen frietaardappelen over. Dit heeft gevolgen voor de gehele aardappelketen. Tijd voor een Benefrietactie!
Lees meerDe coronacrisis raakt ons allemaal. De maatregelen die zijn genomen om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan zijn ingrijpend. De impact voor de horeca, als gevolg van de maatregel tot sluiting van alle horeca, is enorm. Er is veel onzekerheid.
Lees meerHet 100% Exclusiviteitszegel van ProFri is bedoeld om de uitstroom van kwaliteitsproducten, vaak groot gemaakt door de professionele frituurder, een halt toe te roepen. Het zegel is nadrukkelijk ook bedoeld voor producten die nu nog minder bekend zijn, maar hard op weg zijn om dit te worden. De vakvereniging wil deze parels exclusief behouden voor de sector en innovatie in de categorie 'gefrituurde lekkernijen' bevorderen. Oerfriet met schil is officieel benoemd tot een exclusief product in de out-of-home market.
Lees meerVerse friet die oogt en smaakt als zelfgemaakt, maar dan met maximaal gemak: Aviko introduceert 5 jaar na de succesvolle lancering van Oerfriet nu Oerfriet met Schil. Op deze manier kun je gemakkelijk inspelen op de groeiende behoefte bij de consument naar een authentiek frietje. Oerfriet met Schil staat in een korte tijd op tafel! Tel daarbij op dat de friet een volle aardappelsmaak en een mooie goudbruine kleur heeft, en het is duidelijk hoe onze nieuwste innovatie het verschil maakt. De friet is speciaal ontwikkeld voor de horeca en is niet in de supermarkten verkrijgbaar.
Lees meerPeter Ganseman opende ruim een jaar geleden de Frietwerk Academie, kortweg Frietwerk, in Wemeldinge. Geen standaard cafetaria of snackbar, maar een frituur 2.0 waarin de consumenten meehelpen om het assortiment te bepalen.
Lees meerZien wij jou op Gastvrij Rotterdam? Van 17 t/m 19 september staat Gastvrij Rotterdam opnieuw in het teken van culinaire verrassingen, innovatieve food en non-food producten en oplossingen voor in de horeca.
Lees meerMaaltijdbezorging is hot! Ben je met jouw restaurant al klaar om in te spelen op de enorme groei van vraag naar maaltijdbezorging? Begin niet zomaar, download eerst onze whitepaper over maaltijdbezorging. Je leest alle ins en outs over wat consumenten nu eigenlijk echt willen en hoe je met je restaurant of cafetaria daarop in kunt spelen.
Lees meer