Nieuws

  • Combi friet wrap

Het perfecte aanbod volgens cafetariahouder Zhenjie: vertrouwde klassiekers en nieuwe specialiteiten

Geplaatst op 22/10/2020

“Mijn gasten grappen vaak: ‘De menukaart is veel te uitgebreid.’ Het lukt ze nauwelijks om een keuze te maken”, lacht eigenaresse Zhenjie Lin Chang (39) van Eethuis & Snackbar Charlie in Emmen. “Van burgers en wraps tot salades en patatspecialiteiten of gewoon friet met een snack, ik wil gasten zoveel mogelijk keuze bieden.” Hoe Zhenjie haar specialiteiten aanprijst? “Gewoon via mond-tot-mondreclame. Mijn gasten vertellen het zelf aan hun vrienden en in de zaak begin ik erover als er om advies wordt gevraagd.”

Klantenbinding door oprechte interesse

Zo divers als de menukaart is, zijn de eetmogelijkheden ook. Gasten kunnen binnen plaatsnemen, zitten lekker op het terras of halen hun bestelling af voor thuis. "Alles kan", legt Zhenjie uit. "Maar het liefste heb ik dat gasten gezellig blijven eten. Ik heb een vlotte babbel, ontmoet graag nieuwe mensen en geniet van een praatje met bekende gezichten. Ze staan er soms van versteld als ik hun bestelling van de vorige keer nog weet. Ik vind het heel belangrijk om dat te onthouden. Dat is toch een stukje klantenbinding. Als je weet wat gasten lekker vinden, is het makkelijker om een keer iets nieuws aan te prijzen. Dat wordt wel gewaardeerd."

social media

Digitaliseren kun je leren

Toch ontkomt ook Zhenjie niet aan het digitale tijdperk. "Mijn kinderen zijn inmiddels een jaartje ouder en vonden dat ik toch echt wat met social media moest doen. Dus zodoende ben ik sinds het afgelopen jaar wat fanatieker op Instagram en Facebook. Ik ben liever met de zaak bezig, maar het is toch een fijn communicatiemiddel. In tijden van corona was het bijvoorbeeld heel handig voor actuele updates en veiligheidsmaatregelen in de zaak. En ik gebruik het als we bijvoorbeeld een nieuwe snack of specialiteit hebben. Dan nodig ik gasten uit om het eens te proeven."

Ook de lockdown heeft eraan bijgedragen dat Zhenjie online actiever is. "We hebben sinds kort de optie om online te bestellen. Dat zag ik ook bij veel andere zaken. Ben blij dat ik dat heb doorgevoerd. Gaat een stuk sneller dan telefonisch. Zo kan ik mijn personeel weer voor andere zaken inzetten."

Patatspecialiteit nummer 1: Teppan Yaki

Over het vaste assortiment patat en snacks is Zhenjie heel duidelijk. "Daar moet je vanaf blijven. Veel vaste gasten komen voor de klassiekers, die wil ik wel kunnen bieden. Maar aan de menu's of patatspecialiteiten voeg ik zo nu en dan graag wat nieuws toe ."

Trots vertelt ze over de patatspecialiteit met Japanse Teppan Yaki. "Dat is echt onze nummer 1. Patat overladen met heerlijke kipfilet of ossenhaas en Teppan Yaki-saus. Gasten komen hier echt voor terug. Er zijn zelfs complete vriendengroepen die er bijna verslaafd aan zijn. Zij trekken ook weer nieuwe gasten aan. Een mooi compliment. Ik krijg vaak de vraag waar we de saus kopen. 'Die maken we zelf', zeg ik dan. En het recept? Dat is en blijft het geheim van de chef".

Oerfriet_pulledpork

Wil jij je net als Zhenjie ook onderscheiden met je assortiment? Verras je gasten eens met loaded fries: heerlijke frites bedekt met verrassende toppings en lekkere saus. Ontdek vijf wereldse loaded fries varianten.