Volgens Janneke Loeven van Aviko wordt dankzij het gebruik van de Agria-aardappel een constante, ambachtelijke kwaliteit gegarandeerd. "Met het maatje van Aviko Oerfriet spelen we niet alleen in op de marktbehoefte, maar zorgen we er ook voor dat de ondernemer meer heeft om over te vertellen. Met het Aviko Oerfriet- concept willen we cafetariahouders een nog beter totaalpakket bieden, waarmee ze hun klanten eerlijke en heerlijke Hollandse aardappelproducten kunnen voorschotelen die door eenvoud en kwaliteit onderscheidend zijn."
Over Aviko
Aviko is in 1962 in Nederland opgericht door 32 aardappelboeren met allen één missie: waarde creëren uit aardappelen. Hierdoor is het bedrijf gegroeid tot een internationale onderneming met één wereldwijde ambitie. De kennis van de markt is daarbij de grote troef, en ook het contact met ondernemers is en blijft cruciaal. Dit vormde de basis voor de introductie van Aviko Oerfriet in 2014. De goede resultaten laten zien dat het concept aansluit bij de marktbehoefte.